Короткий опис(реферат):
Мета статті – дослідити та охарактеризувати ранній період творчості української
скульпторки Н. Мудрук на прикладі робіт із її першої серії «Галантне століття». Методи дослідження. Використано такі мистецтвознавчі та загальнонаукові методи: історичний і біографічний – для окреслення хронологічних меж; формально-стилістичний, аналітично-описовий, метод
інтерпретації – для визначення основних параметрів творів і їх мистецтвознавчого аналізу; метод
класифікації та узагальнення – для їхнього упорядкування. Результати. Творчість Н. Мудрук є
прикладом оригінальної авторської манери, яку не можна підпорядкувати конкретному стилю і в
якій простежується прагнення до виходу за межі традиційної скульптури через залучення прийомів
та технік з інших видів мистецтва, зокрема з живопису. Це помітно вже в першій скульптурній
серії авторки «Галантного століття», яка є алюзією на галантні свята доби рококо. Порівняння
стилізованих дам і кавалерів у інтерпретованому рокайльному вбранні з реалістичними об’єктами
побуту («Тріумф переможця», «Втеча») є провідною ідеєю серії та рисою стилю так званого магічного реалізму. Окрім цього, в ній наявна анімалістика («На побачення вночі», «В обіймах сну») та
нехарактерний для скульптури натюрморт («Фонтан достатку», «Стиглі плоди»), змодельований виключно з натури. Висновки. Проаналізувавши ранній період творчості Н. Мудрук, можна
виокремити основні риси, якими вона керуватиметься і в подальших роботах: симбіоз реалізму з
фантастичними елементами, гротескне подання впізнаваних стилізованих персонажів та читабельний сюжет, комбінування технік і видів мистецтв, їхнє гармонійне співвідношення у загальній композиції, технічна довершеність.
The purpose of the article is to investigate and characterize the early period of creativity of the
Ukrainian sculptor Nataliya Mudruk using the example of works from her first series «The Gallant Century».
Research methods. The article uses art history and general scientific methods: historical and biographical –
to delineate chronological boundaries; formal-stylistic, analytical-descriptive, interpretation method – to
determine the main parameters of works and their art analysis; method of classification and generalization –
for their arrangement. The results. The work of N. Mudruk is an example of an original author's manner,
which cannot be subordinated to a specific style and in which the desire to go beyond the boundaries of
traditional sculpture can be traced through the involvement of techniques and techniques from other types
of art, in particular from painting. This is explored already in the first sculptural series of authorship «The
Gallant Century», which is an allusion to the gallant celebration of the Rococo era. The juxtaposition of
stylized ladies and gentlemen in an interpreted rocaille selection with realistic objects («The triumph of the
victor», «Escape») is the leading idea of the series and a feature of the style of magical realism. Without this,
it has animalism («For a date at night», «In the arms of sleep») and a still life («The Fountain of Wealth»,
«Ripe fruits») uncharacteristic of sculpture, modeled exclusively from nature. Conclusions. Having analyzed
the early period of N. Mudruk's work, it is possible to single out the main features that guided her in her
subsequent works: the symbiosis of realism with fantastic elements, grotesque representation of recognizable
stylized characters and a readable plot, the combination of techniques and types of art, their harmonious
composition in the overall composition, technical completeness.