Короткий опис(реферат):
Мистецтво здатно збуджувати емоції, активізувати творчу уяву та викликати естетичні переживання людини. Естетичні переживання можуть виникати в процесі сприймання творів мистецтва. Мистецтво завжди втілює ідеї в образах, кольорах, символах. Усвідомлюючи європейську приналежність, українська культура у значній мірі зберігає традиції та потужне символічне підґрунтя.
Філософсько-естетичні аспекти проблематики символу досліджували — С. Аверинцев, В. Бичков, Р. Барт, А. Бєлий, Ж. Бодріяр, Е. Кассірер та інші вчені. Серед науковців, які займалися проблематикою «символіки», уточненням сутності цієї дефініції в контексті концепції Фр. Шлегеля можно виокремити таких як: М. Ліфшиц, С. Сичьов, Ю. Попов та інші. Витоки символізму в мистецтві сягають найдавніших часів людства, коли перші люди використовували символи для передачі важливих для них ідей, вірувань і досвіду. Наскельні малюнки із зображенням тварин і сцен полювання були не просто відображенням повсякденного життя, а несли більш глибокий сенс – духовний, магічний або ритуальний. Сьогоднішнє мистецтво, хоч і спирається на багату спадщину минулого, часто переосмислює та адаптує старі символи до сучасної реальності, таким чином створюючи нескінченну еволюцію значень.
Природа завжди була невичерпним джерелом натхнення для художників. Його незвичайна краса, різноманітність і таємничість приваблювали митців, які прагнули вловити у своїх роботах суть життя і швидкоплинність. Рослини, тварини та природні елементи стали символами більш глибоких, універсальних істин, які стосуються людського існування.
Art can arouse emotions, activate creative imagination, and evoke aesthetic experiences of a person. Aesthetic experiences can arise in the process of perceiving works of art. Art always embodies ideas in images, colors, and symbols. Aware of its European affiliation, Ukrainian culture largely preserves traditions and a powerful symbolic foundation.
Philosophical and aesthetic aspects of the symbol’s problem were studied by S. Averyntsev, V. Bychkov, R. Barth, A. Bely, J. Baudrillard, E. Kassirer, and other scientists. Among the scientists who dealt with the problem of "symbolism", clarifying the essence of this definition in the context of the concept of Fr. Schlegel can be singled out as M. Lifshits, S. Sychyov, Yu. Popov and others. The origins of symbolism in art go back to the earliest times of mankind when the first people used symbols to convey ideas, beliefs, and experiences that were important to them. Cave paintings depicting animals and hunting scenes were not just a reflection of everyday life but carried a deeper meaning — spiritual, magical, or ritualistic. Today's art, while drawing on the rich heritage of the past, often reinterprets and adapts old symbols to modern reality, thus creating an endless evolution of meaning.
Nature has always been an inexhaustible source of inspiration for artists. Its unusual beauty, variety, and mystery attracted artists who sought to capture the essence of life and transience in their works. Plants, animals, and natural elements have become symbols of deeper, universal truths that pertain to human existence.