Abstract:
Кваліфікаційна робота складається з трьох частин: реставрація, копія, дослідницька робота. 1 частина: Реставрація: реставрація твору «Передгір’я», пейзаж на полотні. НАОМА 3444. Автор невідомий, 1895, полотно, олійний живопис, 67,5х100 см. Приватна збірка. Предмет перебував в аварійному стані і потребував негайного консерваційно-реставраційного втручання. Усунено деформації полотна, відновлено зв’язок між основою, ґрунтом і фарбовим шаром, доповнено втрати основи, видалено ущільнені забруднення зі зворотного боку, виконано дублювання авторського полотна на нову основу, натягнуто на підрамок музейного типу, доповнено втрати фарбового шару та ґрунту та виконано реставраційні тонування. 2 частина роботи: Копія : Копія ікони «Богородиця з немовлям», кін. ХIХ – поч. ХХ ст., д., о., емаль, тиснення, гравіювання, поталь. Білоцерківський краєзнавчий музей, НАОМА 3166, КВ – 12770. 3 частина: Дослідницька робота: «Копіювання як спосіб відтворення втраченої спадщини на прикладі станкового живопису». У роботі проаналізовано значення якісного копіювання живопису, проаналізовано ефективність методик під час освоєння навчальних дисциплін з копіювання на кафедрі техніки та реставрації творів мистецтва в НАОМА. Розглянуто методики відтворення старовинних технік сучасними аналогами, описано експеримент з метою порівняння якості і кінцевого результату за допомогою підготовки олійної та акрилової імприматури. Робота ґрунтується на аналізі друкованих джерел, досвіду викладання та копіювання студентів кафедри техніки та реставрації творів мистецтва, досвіду копіїстів західних країн (у тому числі шляхом інтерв’ю), а також на власних спостереженнях та дослідженнях автора й досвіді викладання копіювання.
The qualification work consists of three parts: restoration, copy, research work.
1st part: Restoration: Restoration of the artwork "Foothills," a landscape on canvas. NAOMA 3444. Unknown author, 1895, canvas, oil painting, 67.5x100 cm. Private collection. The object was in an emergency condition and required immediate conservation and restoration intervention. Deformations of the canvas were corrected, the connection between the base, ground, and paint layer was restored, base losses were supplemented, dense dirt on the reverse side was removed, the original canvas was doubled onto a new base, stretched on a museum-type stretcher, paint layer and ground losses were filled in, and restoration toning was performed.
2nd part: Copy: Copy of the icon "Mother of God with Child," late 19th – early 20th century, wood, oil, enamel, embossing, engraving, gold leaf. Bila Tserkva Museum of Local Lore, NAOMA 3166, KV – 12770.
3rd part: Research work: "Copying as a Way of Reproducing Lost Heritage Using Easel Painting as an Example." The paper analyzes the significance of qualitative painting copying, evaluates the effectiveness of methodologies during the mastering of copying disciplines at the Department of Technology and Restoration of Works of Art at NAOMA. Methods for reproducing ancient techniques with modern analogs are considered, and an experiment aimed at comparing the quality and final result using the preparation of oil and acrylic primers is described. The work is based on the analysis of printed sources, teaching and copying experience of students of the Department of Technology and Restoration of Works of Art, experience of copyists from Western countries (including through interviews), as well as on the author's own observations and research and teaching experience in copying.