Короткий опис(реферат):
Реставрація:
1) Ікона «Двоє святих», автор невідомий, ХІХ ст., полотно на оргаліті, олія; 33х52 см (живопис); приватна збірка А. О. Брема (Київ). Вх. № НАОМА 3327.
Очищено від забруднень; від’єднано полотно від картону; відновлений зв’язок між основою, ґрунтом та живописом; доповнено втрати основи; перенесено на нову основу методом дублювання; натягнено на новий підрамок; потоншено лаковий шар; підведено реставраційний ґрунт; доповнено втрати живопису; нанесено захисний шар.
2) Ікона «Бог-Отець Саваоф», автор невідомий, ХІХ ст., лляне полотно, олія;
60х43 см (живопис); приватна збірка І.Ю. Мельничука (Київ). Вх. № НАОМА 3426.
Очищено від забруднень; здубльовано кромки; перенесено твір на новий підрамник; потоншено лаковий шар; підведено реставраційний ґрунт; доповнено втрати живопису; нанесено захисний шар.
1) «Two Saints» icon, author unknown, 19th century, canvas on hardboard, oil; 33x52 cm (painting); private collection of A.O. Brem (Kyiv). Entrance №. NAFAA 3327.
Surface grime was removed; Canvas were separated from the hardboard; the connection between canvas, filling medium and paint was strengthened; the tears and punctures of the canvas were treated; painting was dublicated on the new canvas; it was transferred to the new stretcher frame; the varnish layer was thinned and cleaned; the filling medium material was applied; the paint losses were retouched; a new layer of protective varnish was applied.
2) «God Father Sebaot» icon, author unknown, 19th century, canvas, oil;
60х43 (painting); private collection of I. Yu. Melnychuk. Entry № NAFAA 3426.
Surface grime was removed; the sides of the painting were duplicated with new canvas pieces; the painting was transferred to the new stretcher frame; the varnish layer was thinned and cleaned; the filling medium material was applied; the paint losses were retouched; a new layer of protective varnish was applied.