Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Хван, Сергій Олександрович | |
dc.contributor.author | Hwan, Serhiy Oleksandrovych | |
dc.date.accessioned | 2024-07-02T11:06:37Z | |
dc.date.available | 2024-07-02T11:06:37Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Хван С. О. Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня Магістра за спеціальністю 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» ОНП «Реставрація скульптури та творів декоративно-ужиткового мистецтва»: в 3-х частинах : реставрація, копія, дослідницька робота «Консервація археологічного металу у польових умовах. Досвід та перспективи» / Хван Сергій Олександрович ; НАОМА ; кер. : Ревенок Н. М., Ластовкіна І. І., Мостовий С. В. Київ, 2024. 95 с. + 2 с. пояснюв. зап. | en_US |
dc.identifier.uri | http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/650 | |
dc.description.abstract | І частина: Реставрація: 1. Реставрація твору з металу 1. Бомбарди фрагменти. Україна, доба козацтва; XVI-XVІI ст. чорний метал., лиття, кування; d - 11,2-12 см; Археологічний музей ІА НАН України; інв. №Б/ш. Внаслідок проведених консерваційно–реставраційних заходів було стабілізовано активні продукти корозії, що мали ознаки рецидиву. Проведено обробку розчином таніну та консервація предмету. Після реставрації пам’ятка набула експозиційного вигляду. 2. Булава залізна із свинцевою заливкою та фрагмент стрижня. Україна, доба козацтва, XVI-XVІI ст.; чорний метал, свинець, деревина; лиття, кування, різьблення; d – 10 см; d навершя – 13см Археологічний музей ІА НАН України; інв. №147. Під час реставраційних заходів проведено зняття старого консерваційного покриття від попередньої реставрації, проведено обробку розчином таніну, склеювання фрагментів та мастикування місць склеювання та окремих відколів, нанесено консерваційне покриття. Після реставрації пам’ятка набула експозиційного вигляду. 3. Дзеркало бронзове. Салтівська культура, І-ІІ ст.; бронза, лиття, полірування; d – 7,8 см; Археологічний музей ІА НАН України, інв. №АМ 1723/2369. Внаслідок проведеної реставрації пам’ятка була очищена від пило-брудових нашарувань, видалені продукти корозії механічним способом, проведена стабілізація продуктів корозії міді та пасивація, проведено склеювання фрагментів та консервація предмета. Після проведених реставраційних заходів пам’ятка набула експозиційного вигляду. 2. Реставрація твору з кераміки – «Чайник». Україна. 1930 рр.; глина, ангоби, поливи, гончарне коло, ліплення, глазурування; h – 35 см; d тулуба – 35 см; Національний музей українського декоративного мистецтва, інв.№25. Внаслідок проведених реставраційних заходів з пам’ятки були видалені нестійкі забруднення, склеєна ручка, доповнено втрати. Пам’ятка набула експозиційного вигляду. ІІ частина роботи: Копія: Копія дзеркала бронзового, Салтівська культура, І-ІІ ст.; Археологічний музей ІА НАН України за інв. №АМ 1723/2369; техніка виконання – литво, полімерна смола; масштаб: 1:1. Копія дзеркала бронзового виконана шляхом зняття з оригіналу форми в техніці формування із застосовуванням полімерних матеріалів та з послідуючим покриттям поверхні гальванічним методом. Розмір копії – 8 см. ІІІ частина: Дослідницька робота: Кваліфікаційна наукова робота «Консервація археологічного металу у польових умовах. Досвід та перспективи». Дослідження присвячене методологічному обґрунтуванню, аналізу та розробці практичних рекомендацій щодо збереження археологічних знахідок з металу. Вибраний ракурс дослідження ґрунтується на виділенні археологічних знахідок до особливої групи музейних предметів. Методологія збереження археологічних предметів з металу представлена у дослідженні у зв'язку з розвитком теоретичних основ консервації та реставрації творів металу, які у свою чергою, розглядаються у контексті проблематики збереження культурної спадщини, що трактується через призму концепції збереження творів культури. Цей підхід дозволяє реставрувати окрему групу предметів музейного зберігання як ціннісно-орієнтовану діяльність, включену в актуальні культурні процеси. Проблема дослідження полягає в осмисленні археологічних знахідок з металу як самостійна група музейних предметів, що вимагає специфічних заходів щодо забезпечення їх зберігання. Саме археологічне походження даних предметів дозволяє сформувати підходи до класифікації видів їх ушкодження та послідовності консерваційно-реставраційних робіт. Part I: Restoration: 1. Restoration of a metal work 1. Bombard fragments. Ukraine, the age of the Cossacks; XVI-XVII centuries. black metal., casting, forging; d - 11.2-12 cm; Archaeological Museum of the National Academy of Sciences of Ukraine; inv. № B/sh. As a result of the conservation and restoration measures, active corrosion products that showed signs of recurrence were stabilized. The object was treated with tannin solution and preserved. After the restoration, the monument took on an exhibition appearance. 2. An iron mace with lead filling and a fragment of a shaft. Ukraine, the age of the Cossacks, XVI-XVII centuries; black metal, lead, wood; casting, forging, carving; d – 10 cm; d pommel - 13 cm Archaeological Museum of the National Academy of Sciences of Ukraine; inv. №147. During the restoration activities, the old conservation coating from the previous restoration was removed, treated with a tannin solution, fragments were glued and masticated at the places of gluing and individual chips, and a conservation coating was applied. After the restoration, the monument took on an exhibition appearance. 3. Bronze mirror. Saltiv culture, 1st-2nd centuries; bronze, casting, polishing; d – 7.8 cm; Archaeological Museum of the National Academy of Sciences of the National Academy of Sciences of Ukraine, inv. № AM 1723/2369. As a result of the restoration, the monument was cleaned of dust and dirt layers, corrosion products were removed mechanically, copper corrosion products were stabilized and passivated, fragments were glued together and the object was preserved. After the restoration measures, the monument acquired an exhibition appearance. 2. Restoration of a ceramic work – «Teapot». Ukraine. 1930; clay, engobes, watering, potter's wheel, molding, glazing; h – 35 cm; d body – 35 cm; National Museum of Ukrainian Decorative Art, inv. №. 25. As a result of the carried out restoration measures, unstable pollution was removed from the monument, the handle was glued together, and losses were added. The monument took on an exhibition appearance. Part II : Copy: Copy of a bronze mirror, Saltiv culture, 1st-2nd centuries; Archaeological Museum of the Institute of National Academy of Sciences of Ukraine under inv. No. AM 1723/2369; execution technique - casting, polymer resin; scale: 1:1. A copy of a bronze mirror is made by removing the form from the original in the molding technique using polymer materials and with the subsequent coating of the surface by the galvanic method. The size of the copy is 8 cm. Part ІІІ: Research work: Qualification research paper «Conservation of archaeological metal in field conditions. Experience and perspectives». The study is devoted to methodological substantiation, analysis and development of practical recommendations for the preservation of archaeological finds made of metal. The selected perspective of the research is based on the allocation of archaeological finds to a special group of museum objects. The methodology of preservation of archaeological objects made of metal is presented in the study in connection with the development of the theoretical foundations of conservation and restoration of metal works, which, in turn, are considered in the context of the problems of preservation of cultural heritage, which is interpreted through the prism of the concept of preservation of cultural works. This approach makes it possible to restore a separate group of museum storage items as a value-oriented activity included in current cultural processes. The problem of the research is the understanding of archaeological finds made of metal as an independent group of museum objects, which requires specific measures to ensure their storage. It is the archaeological origin of these objects that allows us to form approaches to the classification of types of their damage and the sequence of conservation and restoration works. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.subject | консервація металу | en_US |
dc.subject | реставрація | en_US |
dc.subject | археологічний метал | en_US |
dc.subject | музейні практики | en_US |
dc.subject | археологія | en_US |
dc.subject | кераміка | en_US |
dc.subject | metal conservation | en_US |
dc.subject | restoration | en_US |
dc.subject | archaeological metal | en_US |
dc.subject | museum practices | en_US |
dc.subject | archaeology | en_US |
dc.subject | ceramics | en_US |
dc.title | Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня Магістра за спеціальністю 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» ОНП «Реставрація скульптури та творів декоративно-ужиткового мистецтва»: в 3-х частинах : реставрація, копія, дослідницька робота «Консервація археологічного металу у польових умовах. Досвід та перспективи» | en_US |
dc.title.alternative | Qualification work to obtain a Master's degree in specialty 023 «Fine art, decorative art, restoration» of the National Academy of Arts «Restoration of sculpture and works of decorative and applied art»: of 3 parts: restoration, copy, research work «Conservation of archaeological metal in field conditions. Experience and perspectives» | en_US |
dc.type | Other | en_US |