Аннотации:
І частина: Реставрація:
1. Реставрація твору – скульптура «Муза», початок ХХ ст., Україна, мармур, h–135 см; Палай культури «Олександрійський театр» м. Олександрія Кіровоградська область, інв. № 000009.
В результаті проведених заходів було очищено поверхню пам’ятки від нестійких та стійких забруднень, видалено сліди попередньої реставрації, підготовлено та склеєно фрагменти за допомогою монтажних штифтів, мастиковано шви склеювання та відколи, виготовлено та змонтовано втрачені фрагменти скульптури, проведено тонування доповнень та нанесено захисне покриття. Після реставрації пам’ятка набула експозиційного вигляду.
2. Реставрація твору з металу – «Кинджали-акінаки» (2 од.); Скіфська культура, IV ст. до н.е.; сплав на основі заліза, литво, кування, розміри – 17 см; 18,5 см; Музей археології ІА-НАН України; інв. № 17, 29. Під час реставраційних заходів видалено поверхневі забруднення та сліди попередньої реставрації, видалені стійкі продукти корозії заліза. Проведено вирівнювання поверхні предметів до імовірно авторської форми, доповнено втрати, пам’ятки оброблені розчином таніну та нанесено захисне покриття. Після проведених реставраційних заходів кинджали-акінаки набули експозиційного вигляду.
3. Реставрація твору з органічних матеріалів – «Рушник»; Україна, 1914 р.; бавовна, шиття, вишивка – двостороння гладь, мережка; 100х37 см;
приватна збірка. Вхідний № НАОМА 165.
В результаті реставраційних заходів було проведено очищення від пило-брудових нашарувань, максимально ослаблені стійки плями жовтого кольору, також проведена пластифікація волокон, усунені деформації, підшиті розриви. Після проведених реставраційних заходів пам’ятка набула експозиційного вигляду.
ІІ частина роботи: Копія:
Копія скульптури «Божевільний». Автор І. Рошевський, 1970 рр.; поліефірна смола, формування; масштаб: 1:1; (приватна колекція).
Автентична скульптура виготовлена з технічного воску в техніці ліплення. Використовуючи новітні матеріали копія виконана в техніці формування та лиття. з поліефірної смоли за восковою моделлю.
ІІІ частина: Дослідницька робота:
Кваліфікаційна наукова робота «Проблеми реставрації, консервації та дослідження гіпсової та мармурової скульптури». У роботі простежено створення мармурової та гіпсової скульптури, принципи мистецтвознавчих досліджень, реставрації та атрибуції, розглянуті та розкриті основні шляхи розвитку та характерні стилістичні особливості створення мармурових скульптур різних часів, проведений аналіз типології подібних виробів за формою та оздобленням. В результаті вивчення історіографії та джерельної бази визначено шляхи дослідження творів скульптури, визначені основні положення сучасного наукового підходу проведення реставрації та атрибуції скульптур з гіпсу та мармуру. Встановлено, що методика проведення реставраційних досліджень базується на комплексному опрацьовуванні, які включають оптико-фізичні, хімічні та інші методи, що дають підстави визначити автентичність пам’ятки, її історичне й культурне значення для визначення атрибуції творів з гіпсу та мармуру.
Part I: Restoration:
1. Restoration of the work – Sculpture «Muse», early 20th century, Ukraine, marble, h-135 cm; Palace of Culture «Olexandriy Theater» of Oleksandria, Kirovograd region, inv. № 000009.
As a result of the measures, the surface of the monument was cleaned of non-persistent and persistent pollution. Traces of previous restoration were removed, fragments were prepared and glued with mounting pins, gluing seams and chips were masticated, lost sculpture fragments were manufactured and mounted, additions and chips were abrasively treated, additions were tinted and a protective coating was applied. After the restoration, the monument took on an exhibition appearance.
2. Restoration of a metal work – «Akinak Daggers» (2 units); Scythian culture, IV century. B.C.; iron-based alloy, casting, forging, dimensions – 17 cm; 18.5 cm; Museum of Archeology IA-NAS of Ukraine; inv. №17, 29. During the restoration activities, surface contamination and traces of previous restoration were removed, and persistent iron corrosion products were removed. The surface of the objects was leveled to the presumably original shape, losses and damage were corrected, the monuments were treated with a tannin solution and a protective coating was applied. After the restoration measures, the Akinaki daggers acquired an exhibition appearance.
3. Restoration of the work from organic materials – «Towel»; Ukraine, 1914; cotton, sewing, embroidery – two-sided surface, mesh; 100x37 cm; private collection. Entrance number NAOMA 165.
As a result of the restoration measures, dust and dirt layers were cleaned, yellow stains were weakened as much as possible, fibers were plasticized, deformations were eliminated, and tears were sewn up. After the restoration measures, the monument acquired an exhibition appearance.
Part II : Copy:
Copy of the sculpture «Crazy». Author I. Roshevskyi, 1970; polyester resin, molding; scale: 1:1; (private collection).
The authentic sculpture is made of technical wax using the sculpting technique. Using the latest materials, the copy is made in the molding and casting technique. made of polyester resin based on a wax model.
Part ІІІ : Research work:
Qualification research paper «Problems of restoration, conservation and research of plaster and marble sculpture». The work traces the creation of marble and plaster sculptures, the principles of art historical research, restoration and attribution, the main paths of development and characteristic stylistic features of the creation of marble sculptures of different times are considered and revealed, an analysis of the typology of similar products in terms of shape and decoration is carried out. As a result of the study of historiography and the source base, the ways of researching works of sculpture were determined, the main provisions of the modern scientific approach to the restoration and attribution of plaster and marble sculptures were determined. It has been established that the method of carrying out restoration research is based on complex studies, which include optical-physical, chemical and other methods that provide grounds for determining the authenticity of the monument, its historical and cultural significance for determining the attribution of plaster and marble works.