Короткий опис(реферат):
Дипломна робота «Фіксація тіні» є рефлексією на власні дитячі спогади з Криму до його анексії та способом інтуїтивно переосмислити досвід у форматі графічних робіт. Проєкт є формою фіксації крихких та розпливчастих епізодів з минулого та спробою надати їм матеріальності через створення обʼєктів-реліквій - альбому з сімейними фотографіями та графіки, що імітує родинні фото в рамці. Тендітні та майже забуті спогади з дитинства набувають ваги у рамках цього проєкту, а фотографія досліджується як засіб фіксації етапу дорослішання на знімку. Синій меланхолійний колір пронизує всі складові проєкту, для якої використовується методи високого друку, ціанотипія та елементи шиття. На фотографіях обличчя часто не чіткі, а пейзажі втрачають конкретитку, що дає можливість глядачу поставити себе на роль одного з персонажів фотографій, пережити власний досвід та відчути фантомну спорідненість з образами в проєкті. Тут немає цілісної оповіді чи послідовного сюжету, показані лише хаотично розташовані епізоди, такими, які вони зберігалися в думках.У проєкті на особистому прикладі досліджується феномен памʼяті та значимість фіксації моменту, а також порушує питання дитинства та дорослішання в період гострих політичних ситуацій.
Техніка: авторська техніка
Матеріал: папір, пластик, олійна фарба, картон, нитки.
The diploma work "Shadow Fixation" is a reflection on personal childhood memories from Crimea before its annexation and a way to intuitively reinterpret the experience through graphic works. The project serves as a way to capture fragile and fleeting
episodes from the past and attempt to give them materiality through the creation of relic objects - an album with family photographs and graphics that imitate framed family photos. Fragile and almost forgotten memories from childhood become considerable in this project, and photography is explored as a means of capturing the stage of growing up in a picture. The blue melancholic color permeates all components of the project, for which relief printing methods, cyanotype, and sewing elements are used. In the photographs, faces are often not clear, and landscapes lose specificity, allowing the viewer to take on the role of one of the characters in the photos, experience their own memories, and feel a phantom kinship with the images in the project. There is no cohesive narrative or sequential plot presented, only randomly arranged episodes as they were stored in thoughts. The project explores the phenomenon of memory and the significance of capturing a moment through personal.
Technique: author's technique
Materials: paper, plastic, oil paint, cardboard, threads