Abstract:
Метою цієї статті стало вивчення, дослідження та висвітлення унікального доробку української книжкової графіки другої половини ХХ ст. – ілюстрацій до драми-феєрії «Лісова пісня» української
письменниці та культурної діячки Лесі Українки, а також чинників, які вплинули на формування та подальший розвиток української графіки. У процесі дослідження було використано такі методи: мистецтвознавчий
аналіз, системний підхід, історичний аналіз, комплексний аналіз, біографічний аналіз та метод узагальнення.
Отримані результати: на основі використаних методів досліджено біографічні, історичні та мистецтвознавчі чинники, які вплинули на унікальну художню інтерпретацію українськими митцями драми-феєрії «Лісова пісня» у другій половині ХХ століття. Висновки. Було проаналізовано ілюстрації українських митців,
створені у другій половині XX ст. до драми-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки. У 1970-х роках лінорити
Н. Лопухової посіли важливе місце у розвитку книжкової графіки, адже мисткиня використала ліричну інтерпретацію зображення природи та героїні завдяки лінії. М. Левицький, техніці якого властива схематичність
та площинність, виконав один з найперших образів самотнього Лукаша, де звернувся до особистості героя як
індивіда. Майже двадцять років по тому внутрішній стан героїв та зміну сюжету С. Караффа-Корбут тракту-вала відтінками фарб і маленькими коливаннями ліній.
The purpose of this article is to study, research and highlight the unique works of Ukrainian book
graphics of the 20th century, which illustrated the work of the Ukrainian poetess Lesya Ukrainka, the drama extravaganza "Forest Song", as well as the factors that influenced the formation and further development of Ukrainian
graphics. During the research, the following research methods were used: art analysis, systematic approach,
historical analysis, complex analysis, biographical analysis and generalization method. The obtained results, on the
basis of the methods mentioned above, the biographical, historical and art history factors that influenced the unique
artistic interpretation of the drama extravaganza "Forest Song" by Ukrainian artists in the second half of the 20th
century were investigated.
The study analysed the illustrations by Ukrainian artists created in the second half of the twentieth century for
the drama-extravaganza “The Forest Song” by Lesia Ukrainka. In the 1970s, Lopukhova's linocuts took an important
place in the development of book graphics, as the artist used a lyrical interpretation of the image of nature and the
heroine through the line. Myron Levytskyi, whose technique is characterised by schematic and flatness, created one
of the first single images of Lukasz, addressing the character's personality as an individual. Almost 20 years later,
Sofia Karaffa-Korbut interpreted the inner state of the characters and the change of the plot with hints of colour and
small fluctuations of lines.