Репозитарій Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури

«Жіночий портрет» школи М. Бойчука з фондів Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури. Результати комплексного дослідження

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тимченко, Тетяна Ростиславівна
dc.contributor.author Біскулова, Світлана
dc.contributor.author Biskulova Svitlana
dc.contributor.author Tymchenko Теtiana
dc.date.accessioned 2022-02-07T11:46:21Z
dc.date.available 2022-02-07T11:46:21Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Тимченко Т. «Жіночий портрет» школи М. Бойчука з фондів Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури. Результати комплексного дослідження / Тетяна Тимченко, Світлана Біскулова // Збірник наукових праць "Українська академія мистецтва". - Київ, 2021. - Вип. 30. - С. 120-127. en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/67
dc.description.abstract У статті подано результати комплексного дослідження видатного твору школи М. Бойчука «Жіночий портрет» з фондів НАОМА, здійсненого доцентом кафедри техніки та реставрації творів мистецтва НАОМА, кандидатом мистецтвознавства Т. Тимченко та провідним науковим співробітником БНТЕ «АРТ-ЛАБ», кандидатом хімічних наук С. Біскуловою, у зв’язку з проведенням чергової реставрації твору. «Жіночий портрет» з 2018 року приписується пензлеві М. Касперовича (1885–1938), видатного художника, реставратора, дослідника. Аргументацію наведено в експертному висновку завідувача відділу українського мистецтва кінця ХІХ — початку ХХ ст. НХМУ О. Кашуби-Вольвач. У статті викладено особливості техніки, технології, стану збереженості твору з фондів НАОМА. Зокрема, виявлено особливості підготовчого малюнка; наслідування техніки монументального живопису засобами живопису станкового; встановлено індивідуальні прийоми роботи фарбами. Уточнено час створення портрета, на якому зазначено 1923 рік — найімовірніше це рік виконання твору, й вік портретованої — 30 років. Проведені технологічні дослідження портрета в БНТЕ «АРТ-ЛАБ» підтвердили датування твору періодом 1920-х — 1930-х років. Уточнено важливі складові технології портрета: зокрема, з’ясовано, що ґрунт — клеє-крейдяний, в’язиво фарб — казеїново-олійна темпера, серед пігментів виявлено цинкове білило з домішками свинцевого білила, жовту й червону вохри, чорний пігмент Ivory black (палена кістка), зелений пігмент — сумішевий (палена кістка й жовта вохра). Висловлено низку міркувань щодо подальшого дослідження творів бойчукістів з точки зору техніки й технології живопису. The article features the results of the comprehensive examination of an outstanding piece from the Mykhailo Boуchuk school, «Portrait of a Lady» from the NAFAA funds. The research was done by the Associate Professor of the Department of the Technique and Restoration of Artwork of NAFAA, Tetiana Tymchenko, Ph.D, and the Leading Researcher of the Bureau of scientific and technical expertise «ART-LAB» Svitlana Biskulova, Ph.D, in connection with the planned restoration of the artwork. Since 2018, «Portrait of a Lady» has been attributed to Mykola Kasperovych (1885–1938), an outstanding painter, restorer and researcher. The reasoning is provided in the expert conclusion of the Head of the Ukrainian Art Department of the end of 19th — beginning of the 20th century of the National Art Museum of Ukraine Olena Kashuba-Volvach. The article lists the peculiarities of the techniques, technology, condition of the artwork from the NAFAA funds. In particular, it reveals the peculiarities of the preparatory drawing, imitation of the monumental art techniques by means of the easel painting, and individual techniques of working with paints. The paper specifies the time of the portrait creation, which indicates 1923 — probably, the year of the work creation, and the age of the lady from the portrait, 30 years. The technological examination of the portrait in the Bureau of scientific and technical expertise «ART-LAB» confirmed the dating of the work to the period of the 1920s – 1930s. The article clarifies important components of the portrait technology: in particular, it has been found that the ground is chalk-glue and the paints’ medium is casein-oil tempera; among the pigments the zinc white with an admixture of lead white, yellow and red ochre, Ivory black pigment (burnt bone), mixed green pigment (burnt bone and yellow ochre) were identified. The examination revealed the traces of restoration interventions of different times. The paper features a number of considerations regarding further research of Boychukists’ creativity from the point of view of technology. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject станковий живопис en_US
dc.subject мистецтвознавчі і технологічні дослідження en_US
dc.subject реставрація en_US
dc.subject школа Михайла Бойчука en_US
dc.subject твори Миколи Касперовича en_US
dc.subject easel painting en_US
dc.subject art history and technological examination en_US
dc.subject conservation-restoration en_US
dc.subject Mykhailo Boуchuk school en_US
dc.subject painting of Mykola Kasperovych en_US
dc.title «Жіночий портрет» школи М. Бойчука з фондів Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури. Результати комплексного дослідження en_US
dc.title.alternative «Portrait of a Lady» of the Boichuck school from the Nationa academy of fine arts and archItecture funds. Comprehensive examination results en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу