Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Філатова, Ельвіра Вікторівна | |
dc.contributor.author | Filatova, E. | |
dc.date.accessioned | 2024-08-06T06:57:37Z | |
dc.date.available | 2024-08-06T06:57:37Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Філатова Е.В. Інтерпретація теми жертовності в європейському живописі кінця ХІХ - початку ХХ століття : кваліфікац. бакалаврська робота зі спец. 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» ОПП «Мистецтвознавство. Теорія та історія мистецтва» / НАОМА ; Філатова Ельвіра Вікторівна ; кер. М.В. Русяєва ; рец. В.Є. Пітеніна. Київ, 2024. 162 с. | en_US |
dc.identifier.uri | http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/729 | |
dc.description.abstract | Мета кваліфікаційної бакалаврської роботи полягає у виявлені, аналізі та класифікації основних творів живопису на тему жертовності, у європейському мистецтві кінця XIX – початку XX ст. У вступі окреслено актуальність теми, мету, завдання дослідження, об’єкт і предмет, методи, хронологічні та географічні межі, практичне значення отриманих результатів. Перший розділ «Історіографія, джерельна база та методологія дослідження» присвячено вивченню історичних та мистецтвознавчих праць, автори яких досліджують розвиток європейського живопису, стильові особливості певних художників, а також соціально-культурні та політичні аспекти розвитку європейського суспільства. Другий розділ «Основні тенденції розвитку європейського живопису XIX – початку XX століття» присвячений розгляду та аналізу впливу історичного, культурного та соціального контексту країн Європи у зазначених межах. Встановлено, що значні політичні та соціальні зміни кінця XIX – початку XX століття, такі як індустріалізація, війни та революції, суттєво вплинули на розвиток мистецтва та його переосмислення. Третій розділ «Іконографічні та стилістичні особливості втілення ідеї жертовності в творах європейського живопису кінця XIX – початку XX століття» присвячено порівняльному аналізу сюжетно споріднених творів та їхній класифікації. Здійснений компаративний аналіз дозволив виявити, що художники кінця XIX – початку XX століття активно експериментували з техніками та стилями, часто повертаючись до раніше зображених тем. У висновку, відповідно до поставлених завдань, підводиться підсумок виконаної роботи. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що кваліфікаційна робота є спробою цілісного мистецтвознавчого дослідження європейських творів живопису на тему жертовності. Здійснено детальний компаративний аналіз творів живописного мистецтва, що відкриває новий погляд на тематика та символіку. Класифіковано різні види жертовності, зображені європейськими художниками кінця XIX – початку XX ст. Практичне значення одержаних результатів полягає у можливості подальшого дослідження європейського живопису на тему жертовності. Це сприятиме збагаченню існуючих знань на цю тему. Результати дослідження можуть стати допоміжним матеріалом для розробки навчальних програм з історії мистецтва, відповідного предмету, що може бути корисним для викладачів і студентів. Здійснений компаративний аналіз та класифікація тематичних різновидів жертовності можуть бути застосовані в музейній справі та виставковій діяльності. Це дозволить краще організовувати експозиції та підвищувати їхню освітню цінність для відвідувачів. Кваліфікаційна робота написана самостійно і не містить плагіату. Структура роботи: кваліфікаційна робота складається з основного тексту: вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел (71 позиція) і додатку. Додаток А включає наступне – список ілюстрацій та ілюстрації (61 позицій). Загальний обсяг кваліфікаційної роботи — 163 сторінки, з них основного тексту — 77 сторінок. The aim of this bachelor's qualification work is to identify, analyze, and classify the main paintings on the theme of sacrifice in European art of the late 19th and early 20th centuries. The introduction outlines the relevance of the topic, the aim, the objectives of the research, the object and subject, methods, chronological and geographical boundaries, and the practical significance of the obtained results. The first section, "Historiography, Source Base, and Research Methodology" is devoted to the study of historical and art historical works whose authors investigate the development of European painting, the stylistic features of certain artists, as well as the socio-cultural and political aspects of the development of European society. The second section, "Main Trends in the Development of European Painting in the 19th and Early 20th Centuries," is dedicated to the examination and analysis of the influence of the historical, cultural, and social context of European countries within the specified boundaries. It was pointed out that significant political and social changes at the end of the 19th and early 20th centuries, such as industrialization, wars, and revolutions, significantly influenced the development and reinterpretation of art. The third section, "Iconographic and Stylistic Features of the Embodiment of the Idea of Sacrifice in the Works of European Painting of the Late 19th and Early 20th Centuries," is deals with the comparative analysis of plot-related works and their classification. The comparative analysis proved that artists of the late 19th and early 20th centuries actively experimented with techniques and styles, often returning to previously depicted themes. In conclusion, according to the set objectives, a summary of the completed work is provided. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that the qualification work is an attempt at a comprehensive art historical study of European paintings on the theme of sacrifice. A detailed comparative analysis of paintings was carried out, offering a new perspective on the themes and symbolism. Various types of sacrifice motifs by European artists of the late 19th and early 20th centuries were classified. The practical significance of the obtained results lies in the possibility of further research on European painting on the theme of sacrifice. This will contribute to enriching existing knowledge on this topic. The results of the research can provide materials for the development of educational programs in art history, which can be useful for teachers and students. The conducted comparative analysis and classification of thematic types of sacrifice can be applied in museum work and exhibition activities improving organization of exhibitions and increasing their educational value for visitors. The qualification work is written independently and does not contain plagiarism. Structure of the work: the qualification work consists of the main text: introduction, three sections, conclusions, list of sources used (71 positions), and an appendix. Appendix A includes the following – list of illustrations and illustrations (61 positions). The total volume of the qualification work is 163 pages, of which the main text is 77 pages. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.subject | європейський живопис | en_US |
dc.subject | тема жертовності | en_US |
dc.subject | іконографія | en_US |
dc.subject | алегорія | en_US |
dc.subject | міфологія | en_US |
dc.subject | художній образ | en_US |
dc.subject | художній символ | en_US |
dc.subject | мистецтвознавчий аналіз | en_US |
dc.subject | порівняльний аналіз | en_US |
dc.subject | european painting | en_US |
dc.subject | theme of sacrifice | en_US |
dc.subject | iconography | en_US |
dc.subject | allegory | en_US |
dc.subject | late XIX – early XX century | en_US |
dc.subject | mythology | en_US |
dc.subject | artistic image | en_US |
dc.subject | artistic symbol | en_US |
dc.subject | art analysis | en_US |
dc.subject | comparative analysis | en_US |
dc.title | Інтерпретація теми жертовності в європейському живописі кінця ХІХ - початку ХХ століття | en_US |
dc.title.alternative | Interpretation of the theme of sacrifice in European painting at the end of the 19th to the beginning of the 20th century | en_US |
dc.type | Other | en_US |