Repository of National Academy of Fine Arts and Architecture

Образ Святого Луки у живописі Італії та Нідерландів XV—XVI ст.

Show simple item record

dc.contributor.author Дробот, Валерія Олександрівна
dc.contributor.author Drobot, V.
dc.date.accessioned 2024-08-06T07:59:27Z
dc.date.available 2024-08-06T07:59:27Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Дробот В.О. Образ Святого Луки у живописі Італії та Нідерландів XV—XVI ст. : кваліфікац. бакалаврська робота зі спец. 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» ОПП «Мистецтвознавство. Теорія та історія мистецтва» / НАОМА ; Дробот Валерія Олександрівна ; кер. М.В. Русяєва ; рец. О.Ю. Сьомак. Київ, 2024. 81 с. en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/732
dc.description.abstract Мета кваліфікаційної бакалаврської роботи полягає у виокремленні характерних іконографічних і стилістичних рис образу Святого Луки у живописі Італії та Нідерландів доби Відродження. У першому розділі проаналізовано стан дослідження теми, з’ясовано, що основну увагу науковці зосередили на вивчені образу Луки-художника. Іконографія Луки Євангеліста в живописі зазначеного періоду комплексно не вивчалась. Так само відсутнє узагальнююче дослідження образу Святого Луки, що підтверджує актуальність обраної теми. У другому розділі розглянуто легенду про Святого Луку художника, яка виникла у ранньому середньовіччі, охарактеризовано вплив ікон з портретами Богородиці і Немовля на становлення іконографії Святого Луки в мистецтві Італії та Нідерландів доби відродження, підвищення соціального статусу живописця. У третьому розділі проаналізовано еволюцію іконографії Святого Луки Євангеліста від перших творів періоду Проторенесансу до живопису маньєристів. З’ясовано, що цей іконографічний тип не знайшов поширення у Нідерландах. Четвертий розділ присвячено аналізу іконографії Святого Луки художника. Встановлено, що цей іконографічний тип виник практично одночасно в Італії та Нідерландах. Однак, саме у Нідерландах він отримав найбільшу популярність. Наукова новизна кваліфікаційної бакалаврської роботи полягає в тому, що в українському мистецтвознавстві вперше: здійснено спробу охарактеризувати образ Святого Луки в живописі доби Відродження на прикладі творів італійських та нідерландських художників XІV—XVI століть та визначити основні риси його іконографії. Практичне значення дослідження полягає у можливості використання його матеріалів у подальших дослідженнях іконографії Святого Луки; при викладанні навчальних дисциплін з іконографії та західноєвропейського мистецтва; побудові музейних і виставкових експозицій. Кваліфікаційна бакалаврська робота виконана самостійно та не містить плагіату. Структура роботи. Диплом складається з вступу, чотирьох розділів, висновків (обсяг основного тексту — 54 с.), списку використаних джерел (41 позиції), список ілюстрацій та ілюстрацій (26 позицій). Загальний обсяг роботи — 82 с. The purpose of the qualifying bachelor's work is to highlight the characteristic iconographic and stylistic features of the image of St. Luke in the painting of Italy and the Netherlands during the Renaissance. In the first chapter, the state of research on the topic was analyzed, it was found that the main attention of scientists was focused on the studied image of Luka the artist. The iconography of Luke the Evangelist in the painting of the specified period has not been comprehensively studied. Also, there is no comprehensive study of the image of St. Luke, which confirms the relevance of the chosen topic. The second chapter examines the legend of St. Luke the artist, which arose in the early Middle Ages, characterized the influence of icons with portraits of the Virgin and Child on the formation of the iconography of St. Luke in the art of Renaissance Italy and the Netherlands, and the rise of the painter's social status. The third chapter analyzes the evolution of the iconography of St. Luke the Evangelist from the first works of the Proto-Renaissance period to the painting of the Mannerists. It was found that this iconographic type did not spread in the Netherlands. The fourth chapter is devoted to the analysis of the iconography of Saint Luke the artist. It has been established that this iconographic type arose almost simultaneously in Italy and the Netherlands. However, it was in the Netherlands that he gained the most popularity. The scientific novelty of the qualifying bachelor thesis is that for the first time in Ukrainian art history: an attempt was made to characterize the image of St. Luke in Renaissance painting using the example of the works of Italian and Dutch artists of the 14th-16th centuries and to determine the main features of his iconography. The practical significance of the study lies in the possibility of using its materials in further studies of the iconography of St. Luke; when teaching iconography and Western European art subjects; construction of museum and exhibition expositions. The qualifying bachelor's work was completed independently and does not contain plagiarism. Structure of work. The diploma consists of an introduction, four chapters, conclusions (the volume of the main text is 54 pages), a list of used sources (41 items), a list of illustrations and illustrations (26 items). The total volume of work is 82 p. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject іконографія en_US
dc.subject Мадонна en_US
dc.subject художник en_US
dc.subject євангеліст en_US
dc.subject портрет en_US
dc.subject iconography en_US
dc.subject Madonna en_US
dc.subject painter en_US
dc.subject evangelist en_US
dc.subject portrait en_US
dc.title Образ Святого Луки у живописі Італії та Нідерландів XV—XVI ст. en_US
dc.title.alternative The Image of Saint Luke in the Painting of Italy and the Netherlands in the 14th-16th Centuries en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account