Abstract:
Мета – комплексне мистецтвознавче дослідження тілесно орієнтованих
практик та виявлення і визначення ролі різноманітних концепцій тіла та
тілесності в українській фотографії, з фокусом на маскулінність та чоловічу
тілесність. У першому розділі проаналізовано стан наукового дослідження теми
фотографії, як і в локальному, так і світовому контексті. Проаналізовано роботи
та статті дослідників та дослідниць української фотографії. Також залучений
пласт джерел соціологічного характеру, для ширшого означення контексту.
В другому розділі була закцентована увага на дослідження культурно-соціального та історичного контексту, в якому була сформована фотографія, що
оглянута в даній роботі.
Третій розділ представляє собою ширший аналіз робіт фотохудожників, в
яких присутні наративи реінтерпретація маскулінності як художній метод
української фотографії в рамках періоду1970 - 2020 років. Розділ розбитий на4
підрозділи за географічними розподілом. Оглянуто роботи таких художників як:
Юрій Рупін, Борис Михайлов, Сергій Солонський, Євген Павлов, Роман
Пятковка, Микола Трох, Арсен Савадов, Антон Саєнко, Антон Шебетко, Сергій
Мельниченко, Артем Гумілевський, Савка (SAVKA), Ярослав Солоп, Марта
Сирко.
Наукова новизна полягає у тому, що дана робота є першою в історії
мистецтва дослідженням теми маскулінності як художнього методу української
фотографії.
Практичне значення роботи полягає в збагаченні знань про специфіку
фотографічних поглядів, тенденцій та перспектив в розумінні маскулінності.
Структура дипломної роботи: робота складається зі вступу, тьох розділів, які
містять 9 підрозділів, висновків, списку використаних джерел(41 назв), списку
ілюстрацій (19 позиції) та ілюстрацій. Загальний обсяг роботи __ сторінок, з
них, основний текст складає__ сторінок.
The aim is to conduct a comprehensive art historical study of body-oriented
practices and to identify and define the role of various conceptions of the body and
corporeality in Ukrainian photography, with a focus on masculinity and male
corporeality.
The first chapter analyses the state of scholarly research on photography, both in
the local and global context. The works and articles by researchers of Ukrainian
photography are analysed. A layer of sociological sources was also used to provide a
broader definition of the context.
The second section focuses on the study of the cultural, social and historical
context in which the photography reviewed in this paper was formed.
The third section is a broader analysis of the works of photographers that contain
narratives of reinterpretation of masculinity as an artistic method of Ukrainian
photography in the period of 1970-2020. The section is divided into 4 subsections
according to geographical distribution. The works of such artists as: Jury Rupin,
Boris Mikhailov, Sergei Solonsky, Evgeniy Pavlov, Roman Pyatkovka, Mykola Trokh,
Arsen Savadov, Anton Saenko, Anton Shebetko, Sergey Melnitchenko, Artem
Humilevskyi, Savka, Yaroslav Solop, and Marta Syrko.
The academic novelty of this work is that it is the first study of masculinity as an
artistic method in Ukrainian photography in the history of art.
The practical significance of the work is to enrich knowledge about the specifics
of photographic views, trends and perspectives in understanding masculinity.
The structure of the thesis: the work consists of an introduction, three chapters
containing 9 subsections, conclusions, a list of references (41 titles), a list of
illustrations (19 items) and illustrations. The total volume of the work is __ pages, of
which the main text is __ pages.