Короткий опис(реферат):
Актуальність дослідження зумовлена тим, що ярмарки мистецтва і, зокрема, провідний міжнародний ярмарок Art Basel, є головним чинником формування нових тенденцій у сучасному мистецтві, створення попиту на художні роботи, популяризації тих чи інших імен, а отже участь в них українських галерей та художників має не лише іміджевий, а й цілком прикладний характер для формування нових зв'язків та просування українського мистецтва на міжнародній арені. У зв'язку з цим дана стаття спрямована розкриття феномену міжнародних мистецьких ярмарків на прикладі Art Basel, виділення основних засад їхньої роботи та формування «дорожньої карти» для участі українських галерей в найвпливовіших мистецьких ярмарках світу. Провідним підходом до дослідження цієї проблеми було вивчення історії становлення ярмарку Art Basel, його поступового перетворення з виставково-торговельного майданчика на інституцію, а згодом – на культурний феномен світового масштабу, визначення ролі ярмарку у формуванні попиту на витвори мистецтва та їхній продаж, його впливу на подальшу долю митців та галерей, а також порівняння досвіду українських галерей та митців що до участі у ярмарках з їхніми іноземними колегами. У дипломній роботі представлено покроковий план, який має виконати галерея для того, щоб взяти участь у Art Basel, виявлені переваги та недоліки такої участі, розкрито принципи функціонування провідного глобального ярмарку сучасного мистецтва Art Basel, як майданчика, що об’єднує колекціонерів, арт-дилерів, галереї, художників та інших гравців світу мистецтва. Матеріали статті становлять практичну цінність для українських галерей, які розглядають можливість своєї участі в міжнародних мистецьких ярмарках.
The relevance of the study is determined by the fact that art fairs and, in particular, the leading international fair Art Basel, are the main factor in the formation of new trends in modern art, the creation of demand for artistic works, the popularization of certain names, and therefore the participation of Ukrainian galleries and artists in them has not only image-wise, but also quite practical in nature for the formation of new ties and the promotion of Ukrainian art on the international arena. In this regard, this article is aimed at revealing the phenomenon of international art fairs on the example of Art Basel, highlighting the main principles of their work and forming a "road map" for the participation of Ukrainian galleries in the most influential art fairs in the world. The leading approach to the study of this problem was the study of the history of the formation of the Art Basel fair, its gradual transformation from an exhibition and trading platform to an institution, and later - to a cultural phenomenon of a global scale, determining the role of the fair in the formation of demand for works of art and their sale, its impact on the further fate of artists and galleries, as well as a comparison of the experience of Ukrainian galleries and artists in participating in fairs with their foreign counterparts. The thesis presents a step-by-step plan for a gallery to participate in Art Basel, identifies the advantages and disadvantages of such participation the principles of functioning of the leading global contemporary art fair Art Basel as a platform uniting collectors, art dealers, galleries, artists and other players of the art world are revealed. The materials of the article are of practical value for Ukrainian galleries considering the possibility of their participation in international art fairs.