Репозитарій Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури

Поезії Тараса Шевченка в ілюстраціях українських графіків ІІ половини ХХ століття

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Вінокур, Олена Анатоліївна
dc.contributor.author Vinokur, O. A.
dc.date.accessioned 2024-08-07T08:34:28Z
dc.date.available 2024-08-07T08:34:28Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Вінокур О.А. Поезії Тараса Шевченка в ілюстраціях українських графіків ІІ половини ХХ століття : дипломна робота освіт. рівня «магістр» зі спец. 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» ОНП «Мистецтвознавство. Теорія та історія мистецтва» / НАОМА ; Вінокур Олена Анатоліївна ; кер. О.А. Лагутенко ; рец. О.В. Боримська. Київ, 2024. 148 с. en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/740
dc.description.abstract Мета магістерської роботи полягає в досліджені ілюстративної графічної шевченкіани з колекції Національного музею Тараса Шевченка як цілісного явища та створення цифрової колекції графіки українських художників до поетичних творів Тараса Шевченка на базі цифрової платформі (Інформаційна система керування цифровими колекціями DC-Visu) відповідно до існуючих теоретичних засад систематизації. Виявлено особливості та тенденцiї рoзвитку грaфiчнoгo мистецтвa України ІІ половини ХХ ст. нa приклaдi дoслiдженних грaфiчних твoрiв. Здійснено комплексний мистецтвознавчий аналіз обраних графічних творів. Розглянуто історію формування колекції графічної шевченкіани Національного музею Тараса Шевченка та шляхи її поповнення. Вперше створено цифрову колекцію графічної шевченкіани ІІ половини ХХ століття та розроблено її рубрикатор в межах колекції образотворчого мистецтва музею. У першому розділі “Стан вивчення проблеми. Джерельна база” проведено огляд використаних основних джерел, окреслено стан вивчення проблеми разом із методологічними інструментарієм проведення дослідження. Другий розділ “Творчість графіків-ілюстраторів поезій Тараса Шевченка у другій половині ХХ століття” присвячено особливостям рoзвитку грaфiчнoгo мистецтвa України ІІ половини ХХ ст. нa приклaдi твoрiв з фондів НМТШ. Здійснено образно-стилістичний аналіз та інтерпретацію вибраних графічних творів-ілюстрацій до поетичної шевченкіани, визначено особливості їх художніх образів, використання основних графічних технік та матеріалів. У третьому розділі “Колекція графічної шевченкіани як частина зібрання образотворчого мистецтва Національного музею Тараса Шевченка” вивчено історію формування колекції графіки як частини образотворчої колекції НМТШ відповідного періоду, розглянуто діяльність музею як інституції, спрямовану на популярізацію шевченкіани, спираючись на інтерв’ю з головною зберігачкою фондів НМТШ Юлією Шиленко. Наукова новизна полягає у дослідженні колекції графіки ілюстративної шевченкіани НМТШ як цілісного явища. Практичне значення дослідження полягає у використанні отриманих результатів у подальших дослідженнях графіки ХХ століття, розробці лекційних курсів з історії образотворчого мистецтва графіки ХХ століття, формуванню цифрової колекції графічного мистецтва й створенні тематичного рубрикатора. Основні положення та висновки дослідження були апробовані у 2023 – 2024 рр. на ХІ міжнародній науковій конференції “Платонівські читання”, що відбулася 25 листопада 2023 року в Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури, назва доповіді “Графіка Миколи Стратілата за мотивами поезії “Кобзаря” (з фондів Національного музею Тараса Шевченка)” та публікації у 35-му Збірнику наукових праць “Українська академія мистецтв”, назва статті “Графічна Шевченкіана Софії Караффи-Корбут у колекції Національного музею Тараса Шевченка”. Кваліфікаційна магістерська робота написана самостійно і не містить плагіату. Структура роботи. Основний текст складається зі вступу, трьох розділів, висновків (79 cторінок), списку використаних джерел (93 позицій), списку та альбому ілюстрацій (36 позицій). Загальний обсяг магістерської роботи – 144 сторінок. The purpose of the master's thesis is to study the illustrative graphic Shevchenkoiana from the collection of the National Museum of Taras Shevchenko as a holistic phenomenon and to create a digital collection of graphics by Ukrainian artists for Taras Shevchenko's poetic works based on a digital platform (DigitalCollection Management Information System DC-Visu) in accordance with the existing theoretical principles of systematization. The features and trends of the development of graphic art of Ukraine in the second half of the twentieth century are revealed on the example of the studied graphic works. A comprehensive art historical analysis of the selected graphic works is carried out. The history of the formation of the collection of graphic Shevchenkoiana of the National Museum of Taras Shevchenko and the ways of its replenishment are considered. For the first time, a digital collection of Shevchenko's graphic art of the second half of the twentieth century was created and its section was developed within the museum's collection of fine art. The scientific novelty lies in the study of the collection of illustrative Shevchenko's graphics of the NMTSH as a holistic phenomenon. The practical significance of the research is to use the results obtained in further studies of twentieth-century graphics, to develop lecture courses on the history of fine arts of twentieth-century graphics, to form a digital collection of graphic art, and to create a thematic section. The main provisions and conclusions of the study were tested in 2023-2024 at the XI International Scientific Conference “Platonic Readings” held on November 25, 2023 at the National Academy of Fine Arts and Architecture, the title of the report was “Graphics by Mykola Stratilat based on the poem ‘Kobzar’ (from the collections of the National Museum of Taras Shevchenko)” and the article was published in the 35th Collection of Scientific Works “Ukrainian Academy of Arts”, the title of the article was “Graphic Shevchenkiana of Sofia Karaffa-Korbut in the collection of the National Museum of Taras Shevchenko”. The qualifying master's thesis was written independently and does not contain plagiarism. Structure of the work. The main text consists of an introduction, three chapters, conclusions (79 pages), a list of references (93 items), a list and album of illustrations (36 items). The total volume of the master's thesis is 144 pages. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject українське мистецтво en_US
dc.subject графічна шевченкіана en_US
dc.subject графіка ХХ століття en_US
dc.subject фонди музеїв en_US
dc.subject цифровізація en_US
dc.subject Ukrainian art en_US
dc.subject graphic Shevchenkoiana en_US
dc.subject twentieth-century graphics en_US
dc.subject museum collections en_US
dc.subject digitalization en_US
dc.title Поезії Тараса Шевченка в ілюстраціях українських графіків ІІ половини ХХ століття en_US
dc.title.alternative Taras Shevchenko's poems in the illustrations of Ukrainian graphic artists of the second half of the twentieth century en_US
dc.type Other en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу