Аннотации:
Мета магістерської роботи полягає у дослідженні особливостей
творчості сучасної української скульпторки Наталії Мудрук та підготовці
основи для каталогу її робіт. Творчість мисткині розглянута в контексті
різних періодів її творчості – від студентських років до сьогодення.
Охарактеризовано провідні риси, притаманні роботам мисткині, описано
особливості кожного періоду, здійснено мистецтвознавчий аналіз більшості
творів. Визначено унікальні характеристики, що виділяють творчість
Н. Мудрук з-поміж інших художників, збагачуючи спадщину української та
світової скульптури.
У першому розділі «Джерельна база, методи дослідження»
охарактеризовано використані джерела, окреслено стан вивченості теми та
оглянуто зміст джерел, що стосуються творчості Н. Мудрук. Також
зазначено методи дослідження.
У другому розділі «Життєвий і творчий шлях Н. Мудрук» йдеться про
головні моменти біографії мисткині, які привели її до кар’єри скульптора та
мали вплив на її творчість. Впорядковано хронологію подій і головних
виставок. Також визначено стилістичні та технічні особливості творчості
мисткині. Визначено та проаналізовано провідні образи, теми, мотиви.
Виділено визначальні технічні аспекти творів, такі як колір чи кінетичність.
У третьому розділі «Творчий доробок мисткині» здійснено аналіз
творів і чотирьох періодів творчості скульпторки, втілених у серіях
«Галантне століття» і, умовно названій, «Люди-Комахи», у блоку великих
робіт та сучасних творах. Виявлено розвиток образів і пластичної стилізації
(від камерних узагальнених до масштабніших деталізованих, від
безтурботних до рішучих), алюзії на «класичні» твори, прагнення
працювати на стику мистецтв, що виявляється у нестандартних для
скульптури просторових вирішеннях, залученні кольору, застосуванні
сценографічних прийомів. Окреслено мотиви майбутніх серій.
Наукова новизна полягає у першому систематизованому науковому
дослідженні творчого доробку скульпторки.
Практичне значення полягає у використанні підготовленого матеріалу
для складання каталогу робіт Н. Мудрук.
Основні положення та висновки дослідження були апробовані: на ХІ
міжнародній науковій конференції «Платонівські читання» та у двох
публікаціях у збірниках наукових праць «Українська академія мистецтва».
Дипломна робота написана самостійно та не містить плагіату.
Структура роботи. Основний текст складається із вступу, трьох
розділів, висновків (90 с.), списку використаних джерел (55 позицій),
інтерв'ю (3 с.), списку та альбому ілюстрацій (40 позицій), матеріалів до
каталогу (15 с.). Загальний обсяг дипломної роботи – 156 с.
The purpose of the master's research is to study the peculiarities of the
sculptures of the modern Ukrainian artist Natalia Mudruk and prepare the basis
for the catalog of her works. The artist's work is considered in the context of
different periods of her work, from her student years to the present. The main
features of the artist's works are characterized, the features of each period are
described, and an art-critic analysis of most of the works is carried out. The unique
characteristics that distinguish the work of N. Mudruk from other artists have been
determined, enriching the heritage of Ukrainian and world sculpture. The used
sources are characterized, the state of study of the topic is outlined, and the content
of the sources related to N. Mudruk's work is reviewed. Described the main
moments of the biography of the artist, which led her to the career of a sculptor
and which influenced her work. The chronology of events and main exhibitions
has been arranged. The stylistic and technical features of the artist's work are also
determined. The leading images, themes, motives are defined and analyzed. The
defining technical aspects of the works, such as color or kinetics, are highlighted.
An analysis of the works and four periods of the sculptor's work, embodied in the
"Gallant century" and "Insect People" series, in the block of large works and
modern works, was carried out. The development of images and plastic stylization
(from small generalized to larger-scale detailed, from carefree to decisive),
allusions to "classical" works, the desire to work at the intersection of arts, which
is manifested in non-standard spatial solutions for sculpture, the use of color, and
the use of scenographic techniques, are revealed. Motives for future series are
outlined.
The scientific novelty is the first systematic scientific study of the sculptor's
creative output. The practical significance lies in the use of prepared material for
compiling a catalog of N. Mudruk's works. The main propositions and
conclusions of the research were tested: at the 11th international scientific
conference "Platon’s Readings" and in two publications in collections of scientific
works "Ukrainian Academy of Arts". The thesis is written independently and does
not contain plagiarism.
Structure of work. The main text consists of an introduction, three chapters,
conclusions (90 p.), a list of used sources (55 items), an interview (3 p.), a list and
an album of illustrations (40 items), catalog materials (15p.). The total volume of
the thesis is 156 pages.