Repository of National Academy of Fine Arts and Architecture

Художні особливості сепій Тараса Шевченка 1856 року

Show simple item record

dc.contributor.author Гомирева, Олена
dc.contributor.author Gomyreva, Olena
dc.date.accessioned 2024-10-08T07:00:53Z
dc.date.available 2024-10-08T07:00:53Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Гомирева О. Художні особливості сепій Тараса Шевченка 1856 року // Народознавчі зошити. 2018. № 5(143). С. 1290-1297 en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/765
dc.description.abstract Дослідження присвячене стилістичним рисам серії сепій Тараса Шевченка «Телемах-Діоген» або «Сюїта само тності», створеній у 1856 році. Розглядаються особливості образної, композиційної та світлової побудови зображень, застосування автором техніки сепії. Методологія статті базується на методах формального, порівняльного та іконографічного аналізів, які дають можливість дослідити засоби виразності і принципи побудови робіт даної серії. Наукова новизна дослідження полягає у визначенні характерних рис сепій Т. Шевченка 1856 року та встановленні нових здобутків у його художній манері останніх років заслання. Виявлено тенденції академізму, романтизму, реалізму і народного мистецтва у специфіці цих творів. Простежено особливості трактування художником світла, застосування контрастів, засоби створення простору, врівноваження та об’єднання композиції. The presented research is devoted to the stylistic features of Taras Shevchenko’s sepia series named «Telemach-Diogenes» or «Suite of Solitude» and created in 1856. The article consid ers the features of subject solutions, composite and chiaroscuro arrangement of images, the author’s application of sepia tech nique. The methodology of the article is based on the methods of formal, comparative and iconographic analysis, which give an opportunity to explore the means of expressiveness and the principles of composition of works in this series. The scientific novelty of the research is to determine the characteristic features of artist’s work in 1856 and to explore new changes in his artis tic manner in last years of exile. The tendencies of academism, romanticism, realism and folk art in the specifics of these works are revealed. The analysis showed the peculiarity of the artist’s interpretation of light, his use of contrasts, his methods of creat ing spatial effects, of bal en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Тарас Шевченко en_US
dc.subject сепія en_US
dc.subject «Сюїта самотності» en_US
dc.subject аналіз en_US
dc.subject світлотінь en_US
dc.subject контраст en_US
dc.subject композиція en_US
dc.subject Taras Shevchenko en_US
dc.subject sepia en_US
dc.subject «Suite of Solitude» en_US
dc.subject analysis en_US
dc.subject chiaroscuro en_US
dc.subject contrast en_US
dc.subject composition en_US
dc.title Художні особливості сепій Тараса Шевченка 1856 року en_US
dc.title.alternative Artistic features of Taras Shevchenko’s sepias of 1856 en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account