Репозитарій Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури

Стилістичні особливості портретів Тараса Шевченка італійським олівцем 1857-1859 років

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гомирева, О.І.
dc.contributor.author Gomyreva, O.I.
dc.date.accessioned 2024-10-08T07:10:22Z
dc.date.available 2024-10-08T07:10:22Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Гомирева О.І. Стилістичні особливості портретів Тараса Шевченка італійським олівцем 1857-1859 років // Молодий вчений. 2018. № 6(58). С. 67-74 en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/766
dc.description.abstract Стаття присвячена олівцевим портретам, виконаним Тарасом Шевченком після повернення із заслання у 1857-1859 роках. Предметом розгляду є образність портретів, особливості графічної манери художника, застосування ним засобів виразності, подальший розвиток навичок і прийомів, здобутих ним у попере дній період заслання (1847-1857). Виявлено новий підхід митця до трактування тла як активного еле мента у підкресленні образу моделі, розподілі контрастів, створенні відчуття простору. Проаналізовано манеру використання Т. Шевченком італійського олівця від градацій сірого до насиченого чорного тону, роботу з контрастом чорного, сірого і білого штрихування у моделюванні об’єму і розстановці акцентів, застосування художником тонування паперу. Проведено формальний аналіз ряду олівцевих портретів, кожен з яких, з одного боку, показує розробку окремих художніх проблем, використання різного досвіду та різне трактування образу портретованого. З іншого боку, у цих портретах простежуються єдині риси нової графічної манери, які проявлялися також в офортних портретах і пейзажних замальовках митця 1858-1861 років. Ці твори представляють новий щабель у творчості Т. Шевченка. The article is dedicated to pencil portraits created by Taras Shevchenko after his return from exile in 1857- 1859. The subjects of research are the imagery of portraits, the features of artist’s graphic manner, the use of expressive means, the further development of skills and techniques gained in the previous period of exile (1847-1857). The analysis reveals artist’s new approach to the interpretation of the background as an active element in emphasizing the image of the model, in arrangement of contrasts, and creation of a sense of space. This article scrutinized the manner of Shevchenko’s use of the black chalk from rich grayscale to saturated black tone, along with his use of the contrast of white, black and gray hatching for volume modeling and placement of accents, and artist’s application of paper tinting. A formal analysis of a number of pencil portraits has been carried out; each of these portraits on the one hand shows the development of individual artistic problems, the use of different experience and different interpretation of the model’s character. On the other hand these portraits display unified features of the new graphic manner which also are revealed in artist’s etching portraits and landscape drawings of 1858-1861. These works represent a new stage of mastery in the work of T. Shevchenko. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Тарас Шевченко en_US
dc.subject портрет en_US
dc.subject італійський олівець en_US
dc.subject аналіз en_US
dc.subject манера en_US
dc.subject образ en_US
dc.subject Taras Shevchenko en_US
dc.subject portrait en_US
dc.subject black chalk en_US
dc.subject analysis en_US
dc.subject manner en_US
dc.subject character en_US
dc.title Стилістичні особливості портретів Тараса Шевченка італійським олівцем 1857-1859 років en_US
dc.title.alternative The stylistic features of Taras Shevchenko’s black chalk portraits of 1857-1859 en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу