Repository of National Academy of Fine Arts and Architecture

Мистецтвознавчі аспекти атрибуції українського фарфору та фаянсу ХІХ – початку ХХ століття

Show simple item record

dc.contributor.author Ревенок, Наталія Миколаївна
dc.contributor.author Revenok, Natalya
dc.date.accessioned 2024-10-15T12:47:37Z
dc.date.available 2024-10-15T12:47:37Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Ревенок Н.М. Мистецтвознавчі аспекти атрибуції українського фарфору та фаянсу ХІХ – початку ХХ століття // Культура і сучасність. 2020. № 2. С. 146-150 en_US
dc.identifier.uri http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/777
dc.description.abstract Мета дослідження – висвітлити мистецтвознавчі аспекти атрибуції, особливості стилістики фарфорофаянсових виробів підприємств України ХІХ – початку ХХ століття, виявити художні досягнення у формотворенні й декорування творів як предмет наукових опрацювань в галузі мистецтвознавства. Методологія дослідження базується на історико-порівняльному (компаративному) методі для проведення зіставлень продукції з випуску вітчизняної тонкої кераміки; метод мистецтвознавчого аналізу для опрацювання мистецтвознавчої, історичної, культурологічної, наукової літератури, а також аналізу формотворення й декорування художнього фарфору ХІХ – початку ХХ століття. Наукова новизна одержаних результатів полягає у теоретичному обґрунтуванні мистецтвознавчих досліджень та виявленні аспектів атрибуції українського фарфору-фаянсу ХІХ – початку ХХ століття. Висновки. Аналіз мистецтвознавчих аспектів при проведенні атрибуції творів художнього фарфору й фаянсу надає змогу виконати ряд завдань з ідентифікації фарфоро-фаянсових пам’яток з визначенням авторства, технології формотворення, техніки декорування, а також визначити історичне значення пам’ятки у музейному просторі. The purpose of the article is to highlight the art history aspects of attribution, the peculiarities of the stylistics of porcelain and faience products of Ukrainian enterprises in the 19th – early 20th centuries, to reveal artistic achievements in the shaping and decoration of works as a subject of scientific processing in the field of art history. The methodology is based on the historical-comparative method for making comparisons of products for the production of domestic fine ceramics; a method of art history analysis for processing art history, historical, cultural, scientific literature, as well as the analysis of the formation and decoration of artistic porcelain of the 19th – early 20th centuries. The scientific novelty of the research lies in the theoretical substantiation of art studies and the identification of aspects of the attribution of Ukrainian porcelain-faience of the 19th – early 20th centuries. Conclusions. The analysis of art history aspects during the attribution of works of artistic porcelain and faience makes it possible to perform a number of tasks for the identification of porcelain and faience works of art with the determination of authorship, the technology of shaping, decoration techniques, and also to determine the historical significance of the monument in the museum space. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject мистецтвознавчий аналіз en_US
dc.subject фарфор en_US
dc.subject фаянс en_US
dc.subject атрибуція en_US
dc.subject експертиза en_US
dc.subject ідентифікація en_US
dc.subject art analysis en_US
dc.subject porcelain en_US
dc.subject faience en_US
dc.subject attribution en_US
dc.subject expertise en_US
dc.subject identification en_US
dc.title Мистецтвознавчі аспекти атрибуції українського фарфору та фаянсу ХІХ – початку ХХ століття en_US
dc.title.alternative Art History aspects of attribution of Ukrainian porcelain and faience of the XIX - early XX centuries en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account